DOLAR

• Düzce
a
Bu Sabah TV

Genç KADEM’ liler tarihi mekanları gezdi

Hasbihan Et

ÇİĞDEM ERHAN

‘Okuduğum Şehrin Tarihini Öğreniyorum’ sloganıyla üniversite öğrencilerine yönelik Malatya’nın tarihi ve turistik yerlerine gezi düzenlediklerini dile getiren Kadın ve Demokrasi Derneği (KADEM) Malatya İl Temsilcisi Mehtap Pekel, “Biz şanlı tarihe sahip bir milletiz. Geçmişimizi öğrenmek ve geleceğimizi daha sağlam adımlarla atabilmek açısından tarihimizi bilmek çok önemli. Bunun farkındalığıyla gençlerimizle bir araya geldik” dedi.

Kadın ve Demokrasi Derneği (KADEM) Malatya İl Temsilciliği tarafından ‘Okuduğum Şehrin Tarihini Öğreniyorum’ sloganıyla bir gezi düzenlendi. Geziye, KADEM Malatya İl Temsilcisi Mehtap Pekel, İnönü Üniversitesi ve Turgut Özal Üniversitesi Genç KADEM Topluluğu üyeleri katıldı. Gezi kapsamında, Battalgazi İlçesinde yer alan Silahtar Mustafa Paşa Kervan Sarayı, Ulu Cami, Battalgazi Belediyesi Yaşayan Müze ve son olarak dünya mirası olan Anadolu’nun en eski şehir devletinin kurulduğu 7 bin yıllık geçmişe sahip Aslantepe höyüğü gezilerek, rehber eşliğinde bilgiler paylaşıldı.

KADEM Malatya İl Temsilcisi Mehtap Pekel, gezi sonrasında bir konuşma yaptı. Burada yaptığı konuşmada ‘şanlı tarihe sahip milletiz’ diyerek, gençlerin tarihi bilmeleri ve öğrenmelerinin ne denli önemli olduğunu vurguladı.

“ŞANLI TARİHE SAHİP BİR MİLLETİZ”

Malatya KADEM İl Temsilcisi Mehtap Pekel, gezi hakkında şu bilgileri verdi:

“KADEM olarak şehrimizdeki üniversite öğrencilerinden oluşan İnönü Üniversitesi ve Turgut Özal Üniversitesi Genç KADEM ekibiyle birlikte ‘Okuduğum Şehrin Tarihini Öğreniyorum ‘ sloganıyla bir gezi düzenledik. Tarih elbette çok önemli. Biz şanlı tarihe sahip bir milletiz. Geçmişimizi öğrenmek ve geleceğimizi daha sağlam adımlarla atabilmek açısından tarihimizi bilmek çok önemli. Bunun farkındalığıyla gençlerimizle bir araya geldik. Gezi turumuza Battalgazi Kervansarayını gezerek başladık. Oranın tarihiyle ilgili bilgiler aldık. Ardından Elazığ depreminden dolayı hasar gören ve restorasyonu yapılan Ulu Cami ile ilgili bilgiler aldık. Hakikaten buralar çok önemli tarihe ışık tutan kaynaklarımız. Daha sonra Battalgazi Belediyesi Yaşayan Müzeye ( Poyraz Konağı) gittik. Burayla ilgi bilgiler aldık ve en son 7 bin yıllık tarihe sahip olan ve UNESCO Kalıcı Kültür Miras Listesine alınan Arslantepe’ yi ziyaret ettik. Tarihin başlangıcı ve dünyada ilk devlet teşkilatının kurulduğu bu yeri genç KADEM ekibiyle görmek ve gezmek çok kıymetliydi. Bu tarihi gezinin gençlere çok şey kattığını düşünüyorum.”

“GENÇLERİMİZLE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ GELİŞTİRİYORUZ”

Pekel, üniversite öğrencilerinin oluşturduğu KADEM Öğrenci Topluluklarıyla birlikte çeşitli sosyal sorumluk projeleri gerçekleştirdiklerini dile getirerek, “Sosyal sorumluluk projeleri ve gençlere yol açmak için KADEM bünyesinde genç topluluklar oluşturuyoruz. Üniversite okuyan ya da üniversite mezunu genç kızlarımızla ve gençlerimizle sosyal sorumluluk projeleri geliştiriyoruz. Bu anlamda biz KADEM olarak gençlerimizin her zaman yanlarında durmaya dikkat ediyoruz. İnönü Üniversitesi ve Turgut Özal Üniversitesi Genç KADEM topluluklarımız var. KADEM olarak 52 ilde temsilciliğimiz var. Şu anda da 80’in üzerinde üniversitede öğrenci topluluklarımız var. Hem bugünkü yaptığımız gezi kaynaştırma niteliğindeydi. Ben katılımlarından dolayı topluluk başkanlarımıza ve üyelerine teşekkür ediyorum. Ayrıca bu gezi için bize destek olan Battalgazi Belediye Başkanı Osman Güder’e de çok teşekkür ederim” şeklinde konuştu.

İnönü Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğrencisi ve KADEM Öğrenci Topluluğu Başkanı Ayşenur Gültekin, topluluklarını amaçlarını ve faaliyetlerini anlatarak, “İnönü Üniversitesi Genç KADEM Topluluğu, 2014 yılında kuruldu. Topluluk amacımız, genç arkadaşlarımızın fırsat eşitsizliğini minimum derece hissetmesi için onları kültürel ve kişisel olarak çalışmalar yapmak, eğitimler vermek ve sosyal ortam oluşturmak. Aslında genç kadınların ve genç erkeklerin bu hayatta her zaman ortak sorumluluklara sahip adaletli bir toplum oluşturmak, herkesin üzerine düşeni yapması ve bilinç oluşturmak için de çalışmalar yapıyoruz. Tabii bunların yanında bugün yaptığımız gibi kültürel gezilerimizde oluyor. Bunlarda farkındalık anlamında bize yeni ufuklar açıyor. Genç KADEM olarak Kadın Eğitimi, Güvenli Toplumun İnşası, Şiddetin Anatomisi ve Çözüm Yolları gibi bilgilendirici seminerler ve konferanslar veriyoruz” ifadelerini kullandı.